WIADOMOŚCI

BMW Sauber wygrało z Williamsem
BMW Sauber wygrało z Williamsem
Piąte miejsce Nicka Heidfelda zapewniło zespołowi BMW Sauber w ostatnim wyścigu sezonu przeskoczenie w klasyfikacji generalnej ekipy Sir Franka Williamsa. BMW Sauber ostatecznie zdobyło 6 miejsce w mistrzostwach świata. Robert Kubica po problemach z utrzymaniem tempa podczas drugiego przejazdu pod koniec wyścigu zaliczył spina po walce z Sebastienem Buemi.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Nick Heidfeld
„Jestem bardzo zadowolony z mojego piątego miejsca. To był dobry wyścig, w którym byłem w stanie wycisnąć wszystko z bolidu i zdobyć cztery punkty, co wystarczyło aby osiągnąć nasz cel na koniec sezonu, jakim było wyprzedzenie Williamsa w klasyfikacji konstruktorów. Po tym jak miałem trochę pecha w ostatnich wyścigach, tym razem mogłem w pełni wykorzystać bolid. Przez całkiem długi okres czasu byłem w stanie jechać tempem mistrzowskiego bolidu Brawna. Strategia pojechania długiego pierwszego odcinka opłaciła się, a tor przysparzał nawet więcej frajdy, gdy pojawiło się na nim więcej gumy. To było miłe zakończenie naszego sezonu. Teraz będzie bardzo emocjonalnie. Podczas ostatnich okrążeń musiałem zmuszać siebie do koncentracji.”

Robert Kubica
„Przegrałem wyścig podczas drugiego przejazdu, gdy byłem bardzo wolny, podczas gdy na pierwszym byłem w stanie jechać całkiem dobrym tempem, podobnym do Rubensa. Bolid spisywał się bardzo dobrze. Po zmianie opon nie miałem w ogóle przyczepności. Tor stawał się coraz szybszy, a ja nie mogłem jechać tempem innych kierowców. To było bardzo dziwne. Moja walka z Sebastienem Buemi była całkiem zacięta i nieco niebezpieczna. Prawie doszło do kontaktu przed szykaną. Najpierw zjechał na lewo i zablokował wewnętrzną lewego łuku. Gdy zjechałem do prawej, wepchnął mnie na wysoki krawężnik w prawoskrętnej części szykany i obróciło mnie. Nie zostawił właściwie w ogóle miejsca. Wielkie dzięki dla zespołu za ostatnie cztery lata. Mam nadzieję, że zobaczę ich na starcie w przyszłym roku.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

62 KOMENTARZY
avatar
bulekf1fan

01.11.2009 17:28

0

jak to dobrze ze to juz koniec w bmw roberta


avatar
Janosoprano

01.11.2009 17:28

0

"To bylo bardzo dziwne"-heh.Tak dziwne.Ja to czytam jak "To bylo chamskie zagranie panowie" ;-)


avatar
Prygiel14

01.11.2009 17:32

0

@2. heh tez takie odnosze wrazenie ze to BMW zawinilo. Jak nie mial przyczepnosci to BMW opony pewnie w lodowce trzymali a nie w kocach grzewczych. Naszczescie BMW to juz przeszlosc.


avatar
antos05

01.11.2009 17:33

0

podzielam.... WIELKIE SZCZĘŚCIE że to już koniec Roberta w BMW


avatar
ris

01.11.2009 17:39

0

2. Janosoprano - już pisałem to była wina kompresora był zbyt optymistycznie nastawiony pompując opony. ;-)))))


avatar
tomspoon

01.11.2009 17:39

0

żegnam bmw. I niech wasza szkopska noga więcej na drodze Roberta nie stanie... I trzymajcie się z dale od torów F1...


avatar
sssebooo

01.11.2009 17:40

0

Mi to troche szkoda że BMW już kończy, było wiele fajnych momentów, ale jeszcze więcej porażek. Będzie co powspominać.


avatar
Janosoprano

01.11.2009 17:44

0

@ris-hehe:)"Optymistycznie"-pompką pompowali;)


avatar
sssebooo

01.11.2009 17:45

0

5. ris 8. Janosoprano wg. mnie to oni podwędzili koła od Brawna, jednak one nie pasowały do charakterystyki BMW;D


avatar
niza

01.11.2009 17:46

0

No właśnie dla mnie to też było dziwne, najwidoczniej nie tylko ja się dziwię, ale dziwi się i Robert i wielu innych formułowiczów :P Pewnie jeszcze coś dodam od siebie pod tym art później ale na razie tylko przychodzi mi do głowy aby mimo wszystko podziękować BMW Sauber F1 Team za Roberta Kubicę w Formule 1!


avatar
sssebooo

01.11.2009 17:46

0

nie pasowały jeśli chodzi o ciśnienie i skład gazu, którym były napompowane;D


avatar
morek154

01.11.2009 17:47

0

cóż można powiedzieć, kubica tym wyscigiem pokazał ze jak narazie na mistrza swiata się nie nadaje. Drodzy kubicomaniacy mozecie gadac co chcecie ale kubica cześto ma dziwne spadki tempa w wyscigach, juz któryś raz jedzie szybszko w pierwszej fazie wyscigu a potem sami wiecie. Zawsze sie znajdzie jakies wytułmaczenie ale wydaje mi sie ze to wina kubicy, dobra jazda znienawdzonego hedifelda który maiał szanse na 4 miejsce (czyli miejsce które kubica mial zająć)


avatar
sssebooo

01.11.2009 17:48

0

10. niza no właśnie, wielkie podziękowania dla BMW Sauber F1 Team, za umożliwienie Robertowi startów w F1;)


avatar
Sfinks80

01.11.2009 17:50

0

niza Robert i tak trafił by do f1


avatar
niza

01.11.2009 17:53

0

Sfinks80, tylko pytanie kiedy? W 2006 roku to właśnie BMW postawiło na Roberta wywalając Żaka. Wcześniej był pod skrzydłami Renault ale jakoś nie postawili na niego, to jednak ten pierwszy krok poczyniło BMW


avatar
czmiel_t

01.11.2009 17:54

0

Jak bolid spisywał się dobrze w pierwszym stincie to po kiego zrobili korektę w przednim skrzydle na pierwszym postoju? Jeśli chodzi o wyprzedzanie Buemi'ego to ani komentatorzy ani nikt inny nie zauważył chyba, że przyczyną spina było najechanie lewym tylnym kołem na prawe tylne Buemi'ego. Zewnętrzne koło podskoczyło i bolid stracił zwyczajnie stracił przyczepność. Robertem jest dobrym fighter'em ale jemu też należy się drobny opieprz za nieanalizowanie ataków i ewentualnych skutków :] Jeśli chodzi o podejście niektórych z Was co do BMW i Heidfeld'a to nie chce mi się tego nawet komentować. Z Waszym pojęciem i doświadczeniem jesteście żałośni :] Pozdrawiam i do następnego sezonu!


avatar
dziarmol@biss

01.11.2009 17:55

0

10. niza- Na szczęście to już minęło jak zły sen ;-)) Ciekawe co będzie pisał @koletz jak Robert zacznie wygrywać w przyszłym sezonie?? pewnie zmieni nick i zacznie kadzić ;-)) ale teraz niech sobie leczy te swoje kompleksy ;-))


avatar
urself

01.11.2009 17:58

0

Sfinks80: swojej żonie obecnej lub przyszłej, też za nic nie dziękuj, nie doceniaj. Powiedz jej : i tak bym się ożenił. ;) pozdro


avatar
tomek83f

01.11.2009 17:58

0

12. morek154 nie osmieszaj sie,zobacz lepiej na fakty a nie na to co Ci sie wydaje,na wynik kierowcy nie wpływaja tylko jego umiejetnosci ale dzialanie calego zespolu a jak juz zdazylismy sie przekonac BMW Sauber jest beznadziejne pod tym wzgledem,juz niejednokrotnie sie do tego przyznali np. złe zalozenie kół,złe taktyki,czy tez ostatnio najsmieszniejsze tankowanie Heidfelda,dosc dziwne ze to tylko im sie przytrafilo. Maszyna tankujaca jest programowana i nawet w trakcie wyscigu mozna ustalic ile paliwa wleje podczas tankowania i najwyrazniej jakis debilny inzynier zapomnial jednej cyferki przed zerem i efekt był jaki byl,potem oczywiscie wszystko zwalili na maszyne


avatar
Raven89

01.11.2009 18:09

0

@12: Spadaj na onet człowieku.Na tym forum nie ma miejsca dla pełnych zawiści ludków wypisujących bzdury.Nie odpowiadajcie na jego posty to w końcu umrze z głodu.Nienawidzę takich trolli.


avatar
tigi

01.11.2009 18:10

0

to jest niestety show i jak to show musi mieć reżysera. Po tym co wykombinował Briatore juz nie mam wątpliwości. Ale BMW przegina, podobnie jak MCL. Przegina tak, że to się robi niestrawne. Ja nie mówię, żeby nie reżyserowali :-) tylko żeby nas to tak w oczy nie kłuło. Po wypadku Pirueta w GP Singapuru nie wierzyłem w niektóre spiskowe komentrza na naszym forum, a jednak... Więc Panowie Morek i Koletz - więcej pokory...


avatar
ebbpp

01.11.2009 18:19

0

Tak-macie racje-Robert powinien wystartować-nie brać Truliego-ani Buemiego-powinien jechać jak ten super kierowca Heidfeld :D. Pozatym jakoś nikt nie wspomniał,że Robert jechał na tym wyścigu silnikiem dla którego to było 4gp. Nie jestem zwolennikiem teori spiskowych,ale też nie wiem czy zauważyliście czasy tankowania. Jedno jest pewne-jako lider zespołu w następnym sezonie umiejętności Roberta będą jednoznacznie sprawdzone. Kobujashi jakby jechał z Robertem byłoby super.


avatar
OBI

01.11.2009 18:19

0

to nie pierwszy raz gdy kub po tankowaniach był za hei a przed postojami był przed nim!!!! mówi się tutaj o teori spiskowej ale to nie teoria to fakt który w oczy kole i nawet ślepy by to zobaczył.moja córka skomentowała by to tak: żal.pl


avatar
fezuj

01.11.2009 18:21

0

"To już jest koniec -niem już nic Jesteśmy wolni -możemy iść, to już jest ...... " Cóż co by nie powiedzieć to mnie smutek ogarnia na myśl że prawie pięć miechów moja adrenalina będzie miała wolne bo nie ma drugiej dyscypliny, która trzyma mnie w takim napięciu choć kocham wiele różnych sportów,ale.... ten jest wyjątkowowy :(


avatar
fezuj

01.11.2009 18:22

0

* wyjątkowy


avatar
Niespokojny

01.11.2009 18:43

0

„Many Thanks to BMW Sauber F1 Team” („Wielkie dzięki dla zespołu BMW Sauber”).


avatar
Janosoprano

01.11.2009 18:49

0

@20-Raven-naprawde Cie wkurzyl;) @17-Dziarmol-koletz;-D


avatar
Konik_mekr

01.11.2009 19:10

0

Robert wyrabia sobie markę Fightera w F1, walczy na granicy, pomimo przeciwności losu:D. Buemi po prostu nie wiedział, że Robert nie odpuści i bronil się do końca. Szkoda braku punktów, ale ważne, że Robert walczył:).


avatar
BMWbmw

01.11.2009 19:12

0

Ciekawe Nick wycisnął ostatnie poty z Bolidu i zdobył 4 pkt. a Robert w Brazylii wycisnął ostatnie poty z bolidu i zdobył 8 pkt. bardzo ciekawe :P


avatar
Dr Prozac

01.11.2009 19:44

0

Z wypowiedzi Roberta można wnioskować że znowu mu źle opony napompowali. Coś się stało poza długim pitstopem i pechowym wyjazdem że Robert tyle stracił. To jest najbardziej prawdopodobne.


avatar
gogo09

01.11.2009 19:55

0

Co by nie powiedzieć o wyniku Roberta w tym wyścigu, to PRAWDZIWY kibic morek ma cholerną satysfakcję,...


avatar
feels3

01.11.2009 19:58

0

JUZ WIEM!!! Nick ugadał się z BMW żeby mu pomogli znaleźć prace ! Teraz Nick wpisze sobie w CV: Dzięki mnie BMW awansowało na bardzo dobre 6 miejsce :P


avatar
feels3

01.11.2009 20:03

0

Z drugiej strony nie dziwię się BMW jeśli faktycznie promują Nicka za wszelką cenę. Popatrzcie jaką machinę medialno-finansową nakręca jeden Kubica w Polsce. Im również zależy żeby to Niemiec w niemieckim teamie był lepszy. F1 to zwykły interes i to jest najważniejsze niestety.


avatar
gucioF1

01.11.2009 20:05

0

Cieszmy się że to już koniec kompromitacji Roberta w tym żałosnym zespole.To co pokazali o pierwszym tankowaniu to żenada, jak można stracić taką przewagę ? Specjalnie to zrobili żeby Robert nie był przed Niemcem w klasyfikacji. Aż niemiło było oglądać jak się Robert męczył :/ Dobrze że już koniec z faworyzowaniem.


avatar
niza

01.11.2009 20:35

0

dziarmol@biss, o niego się nie martw, pisałam kiedyś z kolesiem jakiś czas i to była zwykła z jego strony prowokacja, zapewniam Cię, że w rzeczywistości miał zupełnie inne zdanie na ten temat. A wracając do BMW pomimo tego, że dziś przyłożyli się trochę do złego wyścigu dla Roberta, to mimo wszystko trochę mi ich szkoda. Jakiś sentyment jednak dla pierwszego zespołu Roberta pozostanie :) Pozdrówki :)


avatar
jantar321

01.11.2009 20:40

0

Smutny koniec kariery Roberta w BMW, jednak po każdej nocy przychodzi dzień a po burzy słońce p.s do morka – żal mi Ciebie było gdy krytykowano Twoje posty, jednak stwierdzam, że ty tylko udajesz obiektywnego w rzeczywistości jesteś zakompleksionym człowieczkiem stąd taka postawa, pewnie w dzieciństwie dostałeś w kość od rówieśników.


avatar
gucioF1

01.11.2009 20:42

0

35. niza Gdyby nie BMW to zapewne Robert trafił by do REN i na pewno tego typu sentymentów by nie było :) pozdrawiam


avatar
yaneq

01.11.2009 20:54

0

co byście nie pisali 2 stint roberta był bardzo podejrzany. robert mial tempo jechał równo, budował przewagę. nie ma możliwości aby 2 stint jechał tak wolno z normalnie skonfigurowanym sprzętem. nie wiem czy robiono mu korektę skrzydła, myślę, że to nie miało by wielkiego znaczenia. kortekta była by i tak mała. ja twierdzę, że musiało być coś nie tak z oponami. innego wytłumaczenia nie ma. dziwna sprawa, na szczęście sezon się skończył. miało być mistrzostwo wg planu... a nie ma już nic. no cóż. jestem zadowolony, że kub przechodzi do innego zespołu. byle by kolejny model renault okazał się godny czołówki. narazie jakoś tego nie widzę, zmieni się trochę, ale chyba zbyt mało aby można mieć marzenia o szansach na majstra.


avatar
Matysss

01.11.2009 21:28

0

No i plan wykonany ponad normę.bo wygraliśmy też z:STR.RF1.FI


avatar
morek154

01.11.2009 21:33

0

po czym można rozpoznać człowieka który ogląda f1 od 2007 roku? ze wyzywa na kogos jak sie napisze na kubice i ze myśli ze to w czym teraz pisze to forum


avatar
morek154

01.11.2009 21:36

0

heidfeld pojechał swietny wyscig ale oczywscie bmw zamocowału mu nowe części na 2020 roku i dlatego był szybyszy od kubicy, nie oglądam studia polsatu ale powiedzieli ze bedzie podsumowanie sezonu. Nie było podsumowania sezonu ale usłyszałem ciekawą wypowiedz borowczyka o heidfledzie, kto oglądał wie o co chodzi. Borowczyk zgonił na polską prase ale ja zgoniłbym na kibiców.


avatar
morek154

01.11.2009 21:40

0

czy to ze kubica często traci tempo w wyscigu jest jego winą czy nie to wpływa to na jego wyniki, co będzie jak w renualt tez nagle zwalniał, jak zostanie MS? Poza tym w renuault tez czesto nie umieją dokrecić koła


avatar
leo_

01.11.2009 21:57

0

morek. Czasem dobrze gadasz, a czasem nie- chyba rzeczywiście prowokujesz. Kubica jest typem , który ma bardzo dobrą koncentrację (ma opinię trzymajcego dobre , równe tempo). więc moim zdaniem mało prawdopodobne jest, żeby tak często, jak uważasz, tracił tempo z własnej winy. Przyczyna nierównego rytmu jest taka jak mówi Kubica - różne dziwne przypadki. Teraz- prawdopodobnie pokićkany balans bolidu z powodu źle dobranych ciśnień.


avatar
niza

01.11.2009 22:03

0

gucioF1, nie wiadomo czy Renault tak szybko wsadziło by do bolidu Kubicę jak to zrobiło BMW, zresztą nie ma co już gdybać. Widocznie tak miała się potoczyć kariera Kubicy. Teraz pozostaje trzymać bardzo mocno kciuki za Renault. Ja w tamtym roku popełniłam wielki błąd bo uwierzyłam BMW w 100%, że zbudują zwycięski bolid. Byłam naiwna i tyle. Teraz nie mówię już, że Renówka będzie super, ekstra i cool w 2010 roku, nie chcę nawet liczyć na nich, po prostu kibicuję im i życzę zwycięskiego bolidu!


avatar
leo_

01.11.2009 22:20

0

A naprawdę w F1, przy stosunkowo wyrównanych osiągach bolidów i kierowcach, nietrudno jest przechylić szalę na korzyść jednego z zawodników. Nie takie numery już robili w F1, co widać po aferze crashgate. Tak więc 1. BMW w większości przypadków miało raczej interes bardziej w wspieraniu Nicka niż Roberta (jak chociażby w tamtym roku pomoc Nickowi mającemu problemy z dogrzaniem opon), choć specjalnie się temu nie dziwię (teraz pewnie trzeba było wypromować Heidfelda przed nowym sezonem). 2. Robert jest za dobry na BMW. Zbyt często okazywało się że ma rację ( największa to ta z KERSem), czym pewnie zrażał sobie co poniektórych. Na pewno Theissena, widać że już od jakiegoś czasu wyraźnie między nim a Kubicą nie iskrzy, jak należy. Być może nawet zraził do siebie niektórych mechaników, a w każdym razie jest to dość prawdopodobne. A wtedy już atmosfera nie ta i łatwo o tzw. pomyłki akurat na rzecz , o dziwo , Roberta Kubicy.


avatar
morek154

01.11.2009 23:04

0

tylko z ehedifled nie jechał bezposrednio przed kubicą a po drugie to kubica jak założyli mu miękie opony wcale nie przyspieszył, weźcie ludzie przestancie gadac takie smieszne rzeczy (wiecie o co chodzi)


avatar
tomek83f

01.11.2009 23:06

0

40. morek154 piszesz po czym mozna poznac czlowieka który oglada F1 od 2007 i podpierasz sie tutaj Kubica to ja Ci podam dwa fakty: 1.portal na którym piszesz powstał po debiucie Kubicy w F1 2.Kubica jeździ w F1 od 2006 roku


avatar
morek154

01.11.2009 23:46

0

47. tomek83f co ty pieprzysz człowieku jak moje pierwsze konto założyłem chyba jeszcze w 2005 roku


avatar
morek154

01.11.2009 23:48

0

47. tomek83f ja nie wiem od kiedy kubica jeździ bo tak naprawde ja nie mam telewizora rozwali mi sie w 2006 dzien przed gp wegier


avatar
Shotgun

02.11.2009 00:00

0

morek154 - nie przeginaj, coś z Tobą dzisiaj nie tak, chyba zjadłeś złe tabletki... Pogotowie 999


avatar
tomek83f

02.11.2009 00:02

0

48. morek154 Serwis Formuła 1 - Dziel Pasję został reaktywowany z początkiem sezonu 2006. Aktualnie bardzo dynamicznie rozwijamy się i poszukujemy sponsorów. Wszystkie potencjalne propozycje współpracy w tym zakresie proszę składać na adres [email protected]. Każda oferta jest ustalana indywidualnie z kontrahentem i zależy od wielu czynników. czyli po testach Roberta w Renault


avatar
mario547

02.11.2009 00:24

0

32. feels3 absolutnie się z tobą zgadzam morek154 nie będę ciebie komentował ale powiem jedno że twe wypowiedzi są godne ubolewania. Na prawdę nie chciałbym mieć takich kibiców. Jakby KUB byłby taki słaby to by go BMW nie brało i nie wierzę że nagle osłabł w tym 2 stincie ze swej winy. Niech HEI idzie do Renault bardzo tego chcę niech idzie na kolejna solówke z KUB zobaczymy czy jak ten Mario mu nie będzie pomagał czy będzie taki mocny. Niech idzie HEI do Renault na kolanach go proszę jego i Bella niech go daja do Renault


avatar
feels3

02.11.2009 09:08

0

Dla lepszego zobrazowania sytuacji : Na pierwszy pitstop Kubica zjechał równo z Barichello!!! Miał do niego ponad sekundę straty. A gdzie skończył wyścig Barichello a gdzie Kubica ? Myślę, że więcej dodawać nie trzeba :)


avatar
walerus

02.11.2009 09:41

0

Robert - zimny drań... ;-) na ciepłym jechał lepiej...


avatar
jar188

02.11.2009 10:36

0

A dlaczego to nie Robert stwierdził, że miał za niskie ciśnienie w oponach??? Już się zdarzyło takie jego stwierdzenie po wyścigu, również zarząd milczy w tym temacie, przecież to jest bardzo prosta sprawa do sprawdzenia.


avatar
kumahara

02.11.2009 14:16

0

55. jar188: a jakie to miałoby teraz znaczenie? Kto odrobinę orientuje się wie o co chodzi, a Kubicy 'wisi' tłumaczenie po raz kolejny 'niemieckiej dokładności i precyzji', tak miało być i basta ! Skasowano BMW dlatego, że niemiec Nick był za słaby na zapowiadane aspiracje a polak Robert za mocny ( vide 2008 ), więc rozwiązano chirurgicznie tą patową sytuację.


avatar
kumahara

02.11.2009 14:19

0

cd. W obliczu kryzysu.


avatar
Budyn_F1

02.11.2009 14:47

0

To tylko wspomienia.


avatar
gucioF1

02.11.2009 19:20

0

44. niza Ja też kibicuję Renault i wierze że Robert będzie miał dużo lepszą atmosferę u nich niż tą w BMW. Pozostaje tylko coś zacząć sobie organizować na te nudne zimowe weekendy ;)


avatar
Myntel

02.11.2009 22:51

0

A mnie już teraz walą te całe zagmatwane strategie BMW ewidentnie była robiona pod Heidfelda ... Kubica z tą strategią byłby na podium (bez kombinowania ze strony BMW) W Renault to on będzie faworyzowany nr 1 i tam już problemów z ciśnieniem opon nie będzie ... A tak na marginesie ... Słyszeliście żeby kiedykolwiek Nick skarżył się na ciśnienie w oponach ... ??? Ma lepszy kompresor ?


avatar
Myntel

02.11.2009 23:00

0

Morek czy ty kochasz być przeciwko wszystkim ? Zrozum że polscy kibice nie lubią Heidfelda dlatego że ten wypowiada/ł się obraźliwie wobec naszego narodu. Tobie jeżeli to nie przeszkadza to dalej uwielbiaj tego swojego Heidfelda ... A ... Słyszałeś kiedyś coś od polaka przeciwko Glockowi , Rosbergowi , Vettelowi (pojedyncze odchyły się zdarzają) Nie ? to zastanów się czemu zanim drugi raz coś napiszesz...


avatar
hotshots

03.11.2009 02:32

0

a co powiecie na News " ....pan Mario T i Willy R od 2010 będą pracownikami teamu...Renault.." s-f czy szok ?? :D:D:D (ogórki czas zacząć !)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu